Co to jest usługa 3D Secure?
3D Secure to dodatkowe darmowe zabezpieczenie płatności dokonywanych kartami w Internecie.
Jak działa usługa 3D Secure?
Jeśli płacisz kartą płatniczą w sklepie internetowym, który obsługuje 3D Secure, wymagane może być dodatkowe potwierdzenie transakcji.
Zakupy kartą w internecie z usługą 3D Secure potwierdzisz na dwa sposoby:
- w aplikacji SGB Mobile (tylko klienci indywidualni) - sprawdź jak aktywować w aplikacji SGB Mobile.
- poprzez udzielenie odpowiedzi na pytanie weryfikacyjne oraz podanie hasła 3D Secure (jednorazowego kodu SMS), które otrzymasz na numer telefonu komórkowego podany przez Ciebie do kontaktu w Banku.
Odpowiedź na pytanie weryfikacyjne ustalisz w placówce Banku lub poprzez bezpłatną infolinię pod numerem 800 888 888 lub 61 647 28 46 (z zagranicy; opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora). Infolinia dostępna jest przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia.
Wpisując odpowiedź na pytanie weryfikacyjne pamiętaj, że musi być zgodna z tym co zostało podane w Banku lub na Infolinii. Koniecznie zachowaj odpowiednią wielkość liter i prawidłowo wpisz wszystkie znaki polskie i specjalne.
Pamiętaj, że jeśli żadna ze wskazanych metod potwierdzania transakcji nie została przez Ciebie wybrana, nie zapłacisz kartą w internecie z użyciem metody 3D Secure.
Aktywacja usługi 3D Secure
Usługa jest automatycznie włączana przy aktywacji karty.
Jak przebiega transakcja z usługą 3D Secure?
- Wejdź na stronę sklepu obsługującego płatności 3D Secure – oznaczoną symbolami poniżej:
- Wybierz płatność kartą i podaj jej dane:
- Numer karty
- Imię i Nazwisko
- Datę ważności
- Kod CVV2/CVC2, który znajdziesz na odwrocie karty, obok paska do podpisu
- Sprawdź poprawność danych
- Potwierdź transakcję
Płatności kartą w internecie możesz potwierdzić w aplikacji mobilnej SGB Mobile (funkcjonalność dostępna dla klientów indywidualnych) lub poprzez udzielenie odpowiedzi na pytanie weryfikacyjne i podanie hasła 3D Secure (kodu SMS).
Pamiętaj, że nie zawsze płatności kartą w sklepach internetowych będą wymagały dodatkowej weryfikacji w usłudze 3D Secure – zależy to od sklepu internetowego.
Zablokowanie usługi 3D Secure
Jeśli 3 razy podasz błędną odpowiedź na pytanie weryfikacyjne lub błędne hasło 3D Secure, usługa zostanie zablokowana do końca dnia. Automatycznie o godzinie 00:00 dnia następnego usługa zostanie odblokowana i kolejne płatności będą możliwe.
Jak odblokować usługę 3D Secure?
Jeśli nie udaje Ci się zapłacić kartą w sklepach internetowych, które obsługują usługę 3D Secure, skontaktuj się z nami. Zadzwoń pod bezpłatną infolinię 800 888 888 lub pod numer 61 647 28 46 (z zagranicy; opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora). Infolinia dostępna jest przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia.
Usługa 3D Secure w aplikacji SGB Mobile
Aktywacja potwierdzania płatności 3D Secure w SGB Mobile
- Wybierz swoją kartę w aplikacji.
- Wybierz przycisk „Więcej akcji”.
- Wybierz „Aktywuj potwierdzanie transakcji za pomocą 3D Secure”.
- Po pojawieniu się informacji o aktywacji, wybierz opcję „Aktywuj”.
- Potwierdź aktywację PIN-em do aplikacji mobilnej.
W ten sam sposób możesz w każdej chwili wyłączyć usługę 3D Secure.
Potwierdzanie płatności
Jeśli nie jesteś zalogowany do aplikacji:
- Podczas płatności w internecie dostaniesz na swój telefon powiadomienie z aplikacji SGB Mobile – kliknij w nie.
- Uruchomi się aplikacja SGB Mobile. Zaloguj się do aplikacji wybraną metodą logowania.
- Zobaczysz szczegóły swojej transakcji. Jeżeli wszystko się zgadza, wciśnij „Potwierdź”.
- Transakcja została potwierdzona.
Jeśli jesteś zalogowany do aplikacji:
- Podczas płatności w internecie zostaniesz przeniesiony do ekranu SGB Mobile ze szczegółami transakcji.
- Jeżeli szczegóły transakcji są prawidłowe, wybierz opcję „Podaj PIN”, wprowadź PIN do aplikacji i wciśnij „Potwierdź”.
- Transakcja została potwierdzona.