SMS Banking - zapewnia dostęp do usług bankowych za pośrednictwem telefonu komórkowego z dowolnego miejsca na świecie, w którym działa telefon klienta. Informacja o stanie i obrotach rachunków, objętych usługą, generowana jest automatycznie i bezobsługowo, zapewniając przy tym odpowiedni poziom poufności przekazywanych danych. W SMS Bankingu wiadomości można podzielić na pięć grup:
- Wiadomości otrzymywane zaraz po wykonaniu operacji w systemie bankowym (np. otrzymanie / wykonanie przelewu, naliczeniu odsetek, itp.). Wiadomość taką klient dostaje już w ciągu pojedynczych sekund od czasu powstania operacji. SMS zawiera: kwotę operacji, tytuł, saldo po operacji.
- Wiadomości z podsumowaniem operacji o określonej porze dnia. SMS zawiera nazwę rachunku, bieżące saldo, informację o obrotach WN i MA z dnia oraz wolne środki.
- Wiadomości na żądanie. Generowane w odpowiedzi na otrzymany SMS z zapytaniem od klienta (np. podaj listę rachunków, aktualne oprocentowanie, ostatnich 5 operacji).
- Informacje o ważnych wydarzeniach na rachunku takich jak zbliżający się koniec limitu kredytu, nie wykonanie zlecenie okresowe, np. z powodu braku środków, zbliżająca się data spłaty raty kredytu, itp.
- Wiadomości marketingowe.
Usługa może być przypisana do wielu rachunków. Każdy z klientów może otrzymywać wiadomości na dwa różne telefony.
W usłudze SMS Bankingu najważniejsze są wygoda i prostota. Informacja przychodząca w postaci standardowego SMS z banku może być odczytana i jest dostępna w każdej chwili w pamięci telefonu.